Cost based pricing strategy
Cost based pricing strategy is one of the evaluating techniques for deciding the offering cost of an item by the organization, wherein the cost of an item is controlled by including a benefit component (rate) notwithstanding the expense of making the item.
Cost based pricing strategy គឺជាបច្ចេកទេសមួយក្នុងការវាយតម្លៃសម្រាប់ការសំរេចចិត្តនៃការផ្តល់ជូនតម្លៃនៃធាតុមួយដោយអង្គការដែលតម្លៃនៃវត្ថុត្រូវបានគ្រប់គ្រងដោយរួមបញ្ចូលទាំងសមាសភាគអត្ថប្រយោជន៍មួយ (ភាគរយៈ)ទោះបីជាការចំណាយនៃការបង្កើតធាតុ។
Cost-based pricing is the practice of setting prices based on the cost of the goods or services being sold. A profit percentage or fixed profit figure is added to the cost of an item, which results in the price at which it will be sold.(Abstract from Cost-based pricing — AccountingToolshttps://www.accountingtools.com › articles)
Cost based pricing strategy គឺជាការអនុវត្តនៃការកំណត់តម្លៃដោយផ្អែកលើតម្លៃនៃទំនិញឬសេវាកម្មដែលកំពុងត្រូវបានលក់។ ភាគរយប្រាក់ចំណេញឬតួលេខប្រាក់ចំណេញថេរត្រូវបានបន្ថែមទៅតម្លៃរបស់ធាតុមួយដែលនាំឱ្យតម្លៃដែលវានឹងត្រូវបានលក់។
Cost based pricing strategy គឺជាបច្ចេកទេសមួយក្នុងការវាយតម្លៃសម្រាប់ការសំរេចចិត្តនៃការផ្តល់ជូនតម្លៃនៃធាតុមួយដោយអង្គការដែលតម្លៃនៃវត្ថុត្រូវបានគ្រប់គ្រងដោយរួមបញ្ចូលទាំងសមាសភាគអត្ថប្រយោជន៍មួយ (ភាគរយៈ)ទោះបីជាការចំណាយនៃការបង្កើតធាតុ។
Cost-based pricing is the practice of setting prices based on the cost of the goods or services being sold. A profit percentage or fixed profit figure is added to the cost of an item, which results in the price at which it will be sold.(Abstract from Cost-based pricing — AccountingToolshttps://www.accountingtools.com › articles)
Cost based pricing strategy គឺជាការអនុវត្តនៃការកំណត់តម្លៃដោយផ្អែកលើតម្លៃនៃទំនិញឬសេវាកម្មដែលកំពុងត្រូវបានលក់។ ភាគរយប្រាក់ចំណេញឬតួលេខប្រាក់ចំណេញថេរត្រូវបានបន្ថែមទៅតម្លៃរបស់ធាតុមួយដែលនាំឱ្យតម្លៃដែលវានឹងត្រូវបានលក់។
No comments: