Cost plus pricing strategy
Cost plus pricing strategy is a cost-based method for setting the prices of goods and services. Under this approach, you add together the direct material cost, direct labor cost, and overhead costs for a product, and add to it a markup percentage (to create a profit margin) in order to derive the price of the product.(Abstract from Cost plus pricing — AccountingTools)
Cost plus pricing strategy គឺជាវិធីសាស្រ្តផ្អែកលើការចំណាយសម្រាប់ការកំណត់តម្លៃទំនិញនិងសេវាកម្ម។ នៅក្រោមវិធីសាស្រ្តនេះអ្នករួមបញ្ចូលគ្នានូវការចំណាយសម្ភារៈដោយផ្ទាល់តម្លៃពលកម្មដោយផ្ទាល់និងការចំណាយលើការចំណាយសម្រាប់ផលិតផលហើយបន្ថែមលើវានូវភាគរយនៃប្រាក់ចំណេញ (ដើម្បីបង្កើតប្រាក់ចំណេញ) ដើម្បីទាញយកតម្លៃនៃផលិតផល។
Cost-plus pricing strategy is a pricing strategy in which the selling price is determined by adding a specific amount markup to a product's unit cost. An alternative pricing method is value-based pricing.(Abstract from Wikipedia.com)
Please like and share!
Cost plus pricing strategy គឺជាវិធីសាស្រ្តផ្អែកលើការចំណាយសម្រាប់ការកំណត់តម្លៃទំនិញនិងសេវាកម្ម។ នៅក្រោមវិធីសាស្រ្តនេះអ្នករួមបញ្ចូលគ្នានូវការចំណាយសម្ភារៈដោយផ្ទាល់តម្លៃពលកម្មដោយផ្ទាល់និងការចំណាយលើការចំណាយសម្រាប់ផលិតផលហើយបន្ថែមលើវានូវភាគរយនៃប្រាក់ចំណេញ (ដើម្បីបង្កើតប្រាក់ចំណេញ) ដើម្បីទាញយកតម្លៃនៃផលិតផល។
Cost-plus pricing strategy is a pricing strategy in which the selling price is determined by adding a specific amount markup to a product's unit cost. An alternative pricing method is value-based pricing.(Abstract from Wikipedia.com)
Please like and share!
No comments: