Competition pricing strategy
Competitive pricing consists of setting the price at the same level as one's competitors. ... In any market, many firms sell the same or very similar products, and according to classical economics, the price for these products should, in theory, already be at an equilibrium (or at least at a local equilibrium)(Abstract from Competitive Pricing Definition - Lokad)
ការកំណត់តម្លៃប្រកួតប្រជែងមានការកំណត់តម្លៃនៅកម្រិតដូចគ្នានឹងដៃគូប្រកួតប្រជែងរបស់ខ្លួន។ ... នៅក្នុងទីផ្សារណាមួយក្រុមហ៊ុនជាច្រើនលក់ផលិតផលស្រដៀងគ្នាឬស្រដៀងគ្នាហើយយោងទៅតាមសេដ្ឋកិច្ចបុរាណតម្លៃនៃផលិតផលទាំងនេះគួរតែជាទ្រឹស្តីរួចហើយ (ឬយ៉ាងហោចណាស់នៅក្នុងលំនឹងមូលដ្ឋាន)។
When a service or product price is set in reference to what the competition is charging, it is called as competitive pricing. Generally, this pricing strategy is used by businesses selling similar products, as the attributes of a product remain the same; however services can differ from business to business.(Abstract from What is Competitive Pricing? Definition, Strategies & Example - VARStreetwww.varstreetinc.com › blog › what-is-c...)
នៅពេលតម្លៃសេវាឬផលិតផលត្រូវបានកំណត់ជាការយោងទៅនឹងអ្វីដែលការប្រកួតប្រជែងកំពុងសាកថ្មវាត្រូវបានគេហៅថាការកំណត់តម្លៃប្រកួតប្រជែង។ ជាទូទៅយុទ្ធសាស្រ្តកំណត់តម្លៃនេះត្រូវបានប្រើប្រាស់ដោយអាជីវកម្មដែលលក់ផលិតផលស្រដៀងគ្នាព្រោះគុណលក្ខណៈនៃផលិតផលនៅតែមានដូចគ្នា។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយសេវាកម្មអាចខុសគ្នាពីអាជីវកម្មទៅអាជីវកម្ម។
ការកំណត់តម្លៃប្រកួតប្រជែងមានការកំណត់តម្លៃនៅកម្រិតដូចគ្នានឹងដៃគូប្រកួតប្រជែងរបស់ខ្លួន។ ... នៅក្នុងទីផ្សារណាមួយក្រុមហ៊ុនជាច្រើនលក់ផលិតផលស្រដៀងគ្នាឬស្រដៀងគ្នាហើយយោងទៅតាមសេដ្ឋកិច្ចបុរាណតម្លៃនៃផលិតផលទាំងនេះគួរតែជាទ្រឹស្តីរួចហើយ (ឬយ៉ាងហោចណាស់នៅក្នុងលំនឹងមូលដ្ឋាន)។
When a service or product price is set in reference to what the competition is charging, it is called as competitive pricing. Generally, this pricing strategy is used by businesses selling similar products, as the attributes of a product remain the same; however services can differ from business to business.(Abstract from What is Competitive Pricing? Definition, Strategies & Example - VARStreetwww.varstreetinc.com › blog › what-is-c...)
នៅពេលតម្លៃសេវាឬផលិតផលត្រូវបានកំណត់ជាការយោងទៅនឹងអ្វីដែលការប្រកួតប្រជែងកំពុងសាកថ្មវាត្រូវបានគេហៅថាការកំណត់តម្លៃប្រកួតប្រជែង។ ជាទូទៅយុទ្ធសាស្រ្តកំណត់តម្លៃនេះត្រូវបានប្រើប្រាស់ដោយអាជីវកម្មដែលលក់ផលិតផលស្រដៀងគ្នាព្រោះគុណលក្ខណៈនៃផលិតផលនៅតែមានដូចគ្នា។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយសេវាកម្មអាចខុសគ្នាពីអាជីវកម្មទៅអាជីវកម្ម។
No comments: